zondag 17 oktober 2010

Dada met het handje aan mijn oude naaimachine!

Eindelijk is het zover. Ik liep al enkele weken op hete kolen, was al eens gaan rondneuzen in wat winkels. Maar de knoop werd dan toch doorgehakt. Sinds vrijdag heb ik een juweeltje in huis: mijn nieuwe Janome. Joehoe! Ik heb er werkelijk een vreugdedansje bij gemaakt. Mijn oude naaimachine van een niet nader genoemde winkelketen A. wordt netjes ingeruild bij de naaiwinkel (inruilkorting, zeer leuk meegenomen). Maar ik heb er geen traantje om gelaten. De steken kon je niet meer als rechtgestikt benoemen en mijn naaimachine daverde bijna van de tafel vanaf ik mijn voet nog maar op de pedaal durfde te zetten. Miserie dus. Let op: 'k ben mijn oud machientje toch een beetje dankbaar, want 'k heb er wel mijn eerste naaistapjes op leren zetten.

Ik kan hier nog pagina's een lofzang afsteken over mijn nieuwe naaiwonder, maar zal beginnen met een fotootje van mijn nieuwe aanwinst:





Krijg me nu nog maar van mijn zolder ;-)

2 opmerkingen:

Unknown zei

Waar is de tijd dat je de doopsuikers voor Finn zelf wou maken? Wie heeft op eigen riscio zijn naaimachine uitgeleend ? En wie heeft jou een naaimachine leren draden (telefonisch !)? Een spoel vullen ? Achteruit stikken ? Wie ? We hebben goed gelachen, hé !
Ik moet niet stoefen, meer kan ik zelf niet.
Ik vind het mooi om te zien hoe je een dikke twee jaar geleden de naai-kriebels te pakken kreeg, en dat je er nu een volwaardige hobby van gemaakt hebt.
Fantastisch hoe ver je nu al staat ! Go Lenoie, go !

Groetjes,
Frederikke

lots of lili zei

Hey Fred,

Eigenlijk mag ik mijn oude naaimachine niet met de eer laten weglopen. Je hebt gelijk. Alle eer gaat naar jou Fredje, want ik heb mijn eerste steken inderdaad bij jou geleerd! Zalig vond ik het en zo simpel leek het. Merci om me indertijd te helpen en die mega-machine van je te lenen. Want zonder zouden de geboortezakjes van Finn er niet gekomen zijn. Thanx. :-))

En dan spreken we nog niet over de vele breilessen die ik gehad heb.
Merci é Fredje,
groetjes,
Leonie
***