woensdag 27 oktober 2010

Waar ging het fout? Zucht...

Met heel veel zin begon ik aan een verjaardagsrokje voor mijn acht jaar oude nichtje Marthe. Een modelletje uit de Knippie van deze maand, eentje met stolpplooien. Vorig jaar in de naailes had ik al eens twee rokjes gemaakt, dus zo moeilijk kon dit niet zijn. Dacht ik.
Ik volgde netjes de werkbeschrijving tot ik bij het deel kwam van de plooien. Stolpplooien. Nog nooit gedaan, had er geen idee van hoe je dit moest doen. En als je het enkel met de beschrijving van het boekje moet doen, geraak je er niet echt. Dus ging ik zoeken in de talrijke blogs en hun tutorials. Uiteindelijk kwam ik terecht bij deze dame én deze.  Zo raakte ik wegwijs tussen de verschillende stolpplooien. Waarvoor dank!
Daar ging ik...

Liever een speldje teveel, dan te weinig :-)


En stikken...

De stolpplooien waren gelukt! Voor een eerste keer, niet slecht, al zeg ik het zelf.


Maar dan kwam het beleg. Ik zag meteen dat het niets ging worden. De stof klopte niet. Te weinig stof. Nochtans had ik het patroon gevolgd zoals het moest, uitknippen van stof, werkbeschrijving idem. Ergens is het fout gegaan en ik weet niet waar. Frustratie alom!!!


Zoals je ziet, stof tekort. Hoe kan dit??? Ik heb het patroonpapier wel duizend keer op mekaar gelegd, naast mekaar gelegd, gecontroleerd of de stiklijnen overeenkwamen,...
Ik kon mezelf wel...
Als iemand tips heeft of weet wat er fout is gegaan? Alle raad is welkom. Hopelijk vind ik het en kan ik gauw een afgewerkt rokje tonen. Zucht...

2 opmerkingen:

Vero zei

ik zal je helaas niet kunnen helpen maar je plooien zijn super mooi gelukt!! hopelijk lukt het!

lots of lili zei

Merci Vero. Waarschijnlijk zal ik wat hulp krijgen van een ervaren naaister die me uit de nood zal helpen. Als het lukt plaats ik het rokje zeker opnieuw op mijn blog. Duimen maar.